ΔΔΚ ή αΔράνεια, Διάκριση, Καταναγκαστική προσφορά;

Μαΐου 19, 2007 at 10:55 πμ 1 Σχολιο

xorodia«Χαρά της μάθησης». Αυτό υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας πως προωθεί στα σχολεία της Κύπρου. Τώρα ο μαθητής θα είναι σε θέση να «επινοεί, να σχεδιάζει, να εκτελεί και να απολαμβάνει το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του». Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, το Υπουργείο εισήγαγε και το πρόγραμμα ΔΔΚ (Δράση, Δημιουργικότητα, Κοινωνική προσφορά) με στόχο την «ενίσχυση της δημιουργικής απασχόλησης» και την «προώθηση του εθελοντισμού» στους μαθητές. Είναι όμως έτσι;

Να δράσει κανείς ή να μην δράσει;

Η ΔΔΚ περιλαμβάνει δραστηριότητες ενδοσχολικές (π.χ. συμμετοχή σε εθνικές γιορτές, εκκλησιασμό, ομίλους, θεατρικό έργο, εκδρομές) και μη εργάσιμου χρόνου (π.χ. παρελάσεις, έρανοι, προσκοπείο, κατηχητικό).

Στη ΔΔΚ, πολλές από τις ενδοσχολικές δραστηριότητες είναι υποχρεωτικές και για αυτό παίρνουν απουσίες. Όταν ξεπεραστεί το όριο των απουσιών ο μαθητής παραπέμπεται σε εξέταση το Σεπτέμβριο. Οι εθελοντικές δραστηριότητες βαθμολογούνται.

Τι γίνεται όμως όταν ένας μαθητής, για λόγους συνείδησης -τα πιστεύω του- δεν θέλει να παρελαύνει, να εκκλησιάζεται ή να συμμετέχει σε εθνικές γιορτές; Μπορεί να σκέφτεστε ότι οι περισσότεροι μαθητές είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια αφού, εκτός από αυτούς που αναφέραμε, στα σχολεία υπάρχουν και μαθητές αλλοεθνείς ή αλλόθρησκοι. Οπότε αυτά τα παιδιά χάνουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στις περισσότερες δραστηριότητες του προγράμματος κι έτσι μια χαμηλή βαθμολογία θα χαρακτηρίσει, κι αυτούς, ως μη δημιουργικούς και χωρίς κοινωνική προσφορά;!

Να είναι κανείς δημιουργικός ή να μην είναι;

Η ΔΔΚ επίσημα γράφεται μόνο στο απολυτήριο της Γ΄ λυκείου γιατί αυτή η βαθμολογία μετρά για την εισδοχή μαθητών σε αγγλικά πανεπιστήμια του εξωτερικού (κυρίως της Αγγλίας). Οι μαθητές προσπαθούν να έχουν ψηλούς βαθμούς στα μαθήματά τους γιατί έτσι μόνο θα είναι δεκτοί σε κάποιο πανεπιστήμιο. Συχνά το άγχος και το υπερβολικό διάβασμα δεν τους αφήνει περιθώριο να αναπτύξουν τις διανοητικές τους ικανότητες και να αποκτήσουν ουσιαστικές γνώσεις. Το μόνο πράγμα που έχουν στο μυαλό τους είναι τα SOS θέματα που θα μπουν στις εξετάσεις.

Μήπως και στη ΔΔΚ επαναλαμβάνεται η ίδια ιστορία; Ξανά ο μαθητής κυνηγάει το βαθμό. Ρώτησα συμμαθητές μου γιατί συμμετέχουν στις γιορτές (χορωδία, ορχήστρα, απαγγελία) και πήρα ως απάντηση «για το βαθμό». Οι μαθητές ξεχνούν τον στόχο που έχει βάλει το υπουργείο, τον εθελοντισμό, αλλά δεν είναι δικό τους το φταίξιμο. Είναι οι καταστάσεις που τους αναγκάζουν να γίνουν βαθμοθήρες.

Να δώσεις; (πόσα θα πάρεις;)

Ακούω συχνά από καθηγητές, κυρίως θεολόγους και φιλολόγους, να αναφέρονται στον αλτρουισμό. Η ΔΔΚ όμως δεν καλλιεργεί τον αλτρουισμό αλλά αντίθετα τον ανταγωνισμό. Όταν οι μαθητές βαθμολογούνται κάθε φορά που προσφέρουν, μαθαίνουν να δίνουν μόνο όταν παίρνουν. Έτσι και στη ζωή τους, ως αυριανοί πολίτες, κάθε φορά που θα βοηθούν τον συνάνθρωπό τους θα περιμένουν αντάλλαγμα. Ακόμα κι αν αυτό είναι μια θέση στον παράδεισο!

Έτσι, η «δημιουργία» γίνεται τυποποίηση κι ο «εθελοντισμός» καταναγκαστικός! Αν θέλουν (που τελικά φαίνεται ότι δεν θέλουν) να φτιάξουν ένα δημιουργικό σχολείο που θα προσφέρει, πρέπει να γινει μέσα από όλα τα μαθήματα όχι μόνο από ένα μάθημα.

Ισαβέλλα Φλωρεντίν
Λύκειο Κύκκου Α΄

Advertisements

Entry filed under: Μαθητές-Φοιτητές, Τhe Wall.

Μία πονεμένη Ιστορία Θέλουμε να ντυνόμαστε σαν άνθρωποι! Αφήστε μας!!!

1 σχόλιο Add your own

  • 1. Αντρέας  |  Ιουνίου 18, 2013 στο 8:37 πμ

    Συμφωνω με αυτα που γραφεις για το οτι οι μαθητες πολλες φορες το κανουν για το βαθμο αλλα διαφωνω σχετικα με τους αλλοεθνεις ή αλλοθρησκους γιατι απο την στιγμη που μπαινουν σε σχολεια δημοσια υποχρεουνται να συμμετασχουν αλλιως να φυγουν

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Κυπριακό: η ολοκλήρωση του αδιεξόδου

Θέλω κι εγώ να βοηθήσω στην αντιφασιστική εκστρατεία!

Οι φασίστες έχουν αποθρασυνθεί! Επιτίθονται πλέον αδιάκριτα! Για να κερδίσουν την κοινή γνώμη εκμεταλλεύονται τις ανάγκες μας για εργασία και ειρήνη. Πατάνε πάνω στα προβλήματα που το ίδιο το σύστημα έχει γεννήσει και κατηγορούν τους μετανάστες. Πατάνε στην αδυναμία λύσης του εθνικού προβλήματος μέσα στον καπιταλισμό και διαδίδουν τον εθνικισμό τους. Πώς απαντάμε στον φασισμό;  Δίνουμε καθημερινά την μάχη, στο πανεπιστήμιο, στο σχολείο, στο χώρο εργασίας μας, στην γειτονιά μας ενάντια στις ρατσιστικές και τις φασιστικές ιδέες  Διακινούμε αντιρατσιστικό και αντιφασιστικό υλικό και συμμετέχουμε σε κάθε αντιρατσιστική-αντιφασιστική πορεία και διαδήλωση  Δεν αφήνουμε ούτε ένα σύνθημα των φασιστών στους τοίχους της γειτονιάς μας ή του σχολείου μας  Οργανώνουμε συζητήσεις συναυλίες εκδηλώσεις με αντιφασιστικό περιεχόμενο.  Οργανωνόμαστε! Πριν να είναι αργά, πριν να ζήσουμε άλλο ένα 1974! Για να τους αντιμετωπίσουμε δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε απλά ατομικά αλλά πρέπει να οργανωθούμε όλοι εμείς που είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε μάχη ενάντια στην φασιστική απειλή. Η Νεολαία Ενάντια στον Εθνικισμό καλεί όλους όσους θέλουν να συμβάλουν σε αυτή την προσπάθεια να έρθουν σε επαφή μαζί μας για να μπορέσουμε να δώσουμε όλοι μαζί την μάχη ενάντια στον φασισμό, το ρατσισμό, τον εθνικισμό. Για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε οργανωμένα τα δικαιώματά μας και όλα όσα μας ανήκουν. Αν θέλεις κι εσύ να βοηθήσεις στην εκστρατεία στην περιοχή σου και στον χώρο σου επικοινώνησε μαζί μας: τηλ 99190164 και email: youthagainstnationalism@gmail.com

Αρχείο

RSS ΝΕα Δίεθνιστική Αριστερά

  • Αμβούργο: «κολασμένη» εβδομάδα για τους G20 Ιουλίου 12, 2017
    Η Σύνοδος των G20 (20 πλουσιότερες χώρες του πλανήτη) στο Αμβούργο τελείωσε εν μέσω μαζικών διαδηλώσεων. Οι πολυήμερες κινητοποιήσεις, στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 75.000 άνθρωποι, έδωσαν ένα μήνυμα αντίστασης στον καπιταλισμό και τις πολιτικές του πολέμου, της φτωχοποίησης, του ρατσισμού.     Οι κινητοποιήσεις όμως σημαδεύτηκαν από άγρια καταστολή και μ […]
    puk
  • Kıbrıs’ta Altın Madenciliğine Karşı İnisiyatif Ιουλίου 8, 2017
    Basın bülteni: Aktivistler ve örgütler olarak bu inisiyatifi Hellenic Coper Mines (Helen Bakır Madenleri, HCM)’in, Kıbrıs’ta altın madenciliğine başlamayı amaçladığını öğrendiğimiz zaman oluşturduk. Maden çıkarma süreci plana göre Skouriotissa’daki Fukasa madeninde gerçekleşecek. HCM’nin Çevre Bakanlığı’na verdiği ilgili rapora göre, şirket öncelikli olarak […]
    puk
  • 2 χρόνια από το Δημοψήφισμα: η άνοδος και η συνθηκολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ Ιουλίου 6, 2017
    Το παρακάτω άρθρο του συντρόφου Ανδρέα Παγιάτσου γράφτηκε για το αγγλικό θεωρητικό περιοδικό Socialism Today (εδώ μπορείτε να βρείτε την αγγλική έκδοση). Δημοσιεύουμε την απόδοση του στα ελληνικά. Η 5η Ιούλη του 2015 είναι μια ιστορική ημερομηνία: η μέρα του δημοψηφίσματος ενάντια στα μέτρα λιτότητας της Τρόϊκα που έδωσε 61,5% στο ΟΧΙ. Δύο χρόνια μετά, […] […]
    puk

RSS Committee for a Workers’ International

  • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.

RSS Mαθητικό Ξεκίνημα

  • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.

Blog Stats

  • 70,247 hits

visitors around the world

Μαΐου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ.   Σεπτ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Αρέσει σε %d bloggers: