Επιστολή που μας έστειλε μαθητής του Εnglish School-απάντηση που στάλθηκε στο site της «πρωτοβουλίας γονέων και αποφοίτων» που δεν δημοσιεύθηκε ποτέ

Φεβρουαρίου 3, 2009 at 8:38 πμ Σχολιάστε

Για την «πρωτοβουλία» της Αγγλικής Σχολής:

Ποιος ο πραγματικός τους στόχος και σκοπός;
Απάντηση στην επιστολή της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ».

 Ξεκινώντας, το γράμμα της “Πρωτοβουλίας” που εστάλη σε γονείς μαθητών της Αγγλικής Σχολής είναι γραμμένο στα ελληνικά. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, στο σχολείο φοιτά πλειάδα ξενόφωνων μαθητών με γονείς που δεν ξέρουν ελληνικά. Παρ’ όλα αυτά δεν υπήρξε κάποια υποσημείωση που να δικαιολογεί το γεγονός αυτό, όπως λόγου χάρη ότι εκφράζεστε καλύτερα γράφοντας στα ελληνικά ή ότι το γράμμα απευθυνόταν μόνο σε ελληνόφωνους γονείς και αποφοίτους. («Προς Γονείς και Απόφοιτους της Αγγλικής Σχολής Λευκωσίας»). Αυτό δείχνει ότι είτε παραλείψατε να προνοήσετε για αυτούς τους ανθρώπους, είτε εσκεμμένα χρησιμοποιήσατε την ελληνική γλώσσα για να καταλαβαίνουν μόνο όσοι εσείς θέλατε.
 Συνεχίζοντας θέλω να τονίσω ότι εγώ, ως μαθητής της Αγγλικής Σχολής, όπως και όλοι θέλω να πιστεύω οι υγιώς σκεπτόμενοι μαθητές, δεν επιθυμώ σε καμιά περίπτωση προπαγάνδα από το σχολείο και τους καθηγητές. Δεν επιθυμώ πλύση εγκεφάλου από κανέναν στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα επιθυμώ την ανάπτυξη της κριτικής μου σκέψης και τον υγιή διάλογο, που αφήνει τον μαθητή να βγάζει τα δικά του συμπεράσματα και να επιλέγει το δικό του πολιτικό και πνευματικό δρόμο.
 Στο γράμμα σας τονίζετε πως «θέματα όπως η εθνική καταγωγή και η θρησκευτική πίστη, αφορούν το άτομο και ανήκουν αυστηρά και μόνο στην οικογένεια.». Την ίδια ώρα αναφέρεστε στην «απομάκρυνση της Σχολής από κάθε τι Ελληνικό, και στην απομάκρυνση της από κάθε τι Χριστιανικό Ορθόδοξο». Μήπως αυτά δεν είναι τα θέματα που περιγράφετε πιο κάτω ως θέματα που αφορούν μόνο το άτομο και την οικογένεια; Στη συνέχεια του κειμένου σας καλείτε το σχολείο να αφήσει την «(εθνικο)πολιτική κατήχηση μακριά από τις τάξεις.». Ταυτόχρονα αναφέρεστε στην «αφαίρεση των θρησκευτικών εικόνων από τις τάξεις και της ελληνικής σημαίας από το άγαλμα του Μιχαλάκη Καραολή.». Μήπως αυτά τα πράγματα δεν συνιστούν (εθνικο)πολιτική κατήχηση; Μήπως αυτά δεν είναι θέματα που σχετίζονται με την εθνική καταγωγή και τη θρησκευτική πίστη; Θέματα για τα οποία εσείς οι ίδιοι ζητάτε τη μηδαμινή εμπλοκή του σχολείου.
 Όσον αφορά στην «προτιθέμενη κατάργηση της διδασκαλίας του έργου του εθνικού μας ποιητή Βασίλη Μιχαηλίδη «9η Ιουλίου»», καμιά επίσημη ανακοίνωση δεν υπήρξε που να το στηρίζει, και καμιά τέτοια απόφαση δεν πάρθηκε, άρα δεν θα έπρεπε να αναφερθεί καθόλου. Κάνετε επίσης λόγο για «διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων από προσκεκλημένους (της Σχολής) ομιλητές». Συμφωνώ ότι ο κάθε ομιλητής λογικό είναι να παρουσιάσει τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία, γι’ αυτό θα ήταν σοφότερο να υπάρχει πλειάδα διαφορετικών ομιλητών, αλλά και διάλογος μεταξύ αυτών και των μαθητών. Καλό θα ήταν όμως, όταν αναφέρεστε σε «ανιστόρητες αναφορές του ομιλητή», να τεκμηριώνετε την άποψη σας αντί να αφήνετε αόριστες κατηγορίες εναντίον του. Και αυτό το λέω χωρίς να υποστηρίζω ότι το περιεχόμενο της ομιλίας του προσκεκλημένου ήταν σωστό ή λανθασμένο.
 Στη συνέχεια αναφέρεστε στην «προσβλητική και ετσιθελική συμπεριφορά καθηγητών, όταν μας προτρέπουν να μεταφέρουμε τα παιδιά μας σε άλλο σχολείο αν δεν μας αρέσει αυτό που προσπαθούν να μας επιβάλουν.». Διατηρώντας τις επιφυλάξεις μου για την εγκυρότητα της πιο πάνω δήλωσης, συμφωνώ απόλυτα ότι η λύση δεν είναι να φύγουν οι παραπονούμενοι από το σχολείο, αλλά το σχολείο να μελετήσει εις βάθος γιατί υπάρχουν αυτοί οι παραπονούμενοι και να συζητήσει μαζί τους, αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους, για να αποφασίσουν από κοινού τι είναι το καλύτερο για τους μαθητές.
 Αναμφίβολα, αν οι δηλώσεις που αναφέρετε (π.χ. «είναι ανόητο να ασχολούμαστε με πράγματα που συνέβησαν πριν από 34 χρόνια») είναι αληθινές, τότε είναι όντως ενοχλητικές για όλους. Όμως επιτρέψτε μου να διατηρώ τις αμφιβολίες μου όσον αφορά τη γνησιότητα των δηλώσεων αυτών. Με τις αόριστες αυτές δηλώσεις που παραθέτετε, χωρίς στοιχεία και αποδείξεις, και χωρίς να το συζητάτε πρώτα με τους ανθρώπους στους οποίους αναφέρεστε, καταντάτε εσείς οι ίδιοι προσβλητικοί προς το σύνολο των καθηγητών, την εικόνα των οποίων καταστρέφετε εσκεμμένα ή μη.
 Εν κατακλείδι, βρίσκω το κείμενο σας ασαφές, όσον αφορά στο μήνυμα που προσπαθεί να περάσει. Εάν όντως επιθυμείτε ένα τέλος στην «(εθνικο)πολιτική κατήχηση» στις τάξεις, τότε αυτός ο διάλογος θα μπορούσε να ήταν ιδιαίτερα ουσιώδης. Εάν όντως επιθυμείτε θέματα όπως η «εθνική καταγωγή και η θρησκευτική πίστη» να αφορούν αυστηρά και μόνο το άτομο και την οικογένεια, αυτή σας η επιθυμία θα ήταν η βάση για ένα πολύ πιο δημοκρατικό σχολείο. Εάν όμως η πραγματική σας επιθυμία είναι να προσφέρει το σχολείο ελληνοκεντρική παιδεία και να επιστρέψουν οι θρησκευτικές εικόνες στις τάξεις, τότε εσείς οι ίδιοι ακυρώνετε τα επιχειρήματα σας και εσείς οι ίδιοι απαιτείτε την κατήχηση «προσωπικών και αναχρονιστικών πολιτικών κοσμοθεωριών στα μυαλά των παιδιών».
Ευχαριστώ,
Χ. Α., μαθητής Αγγλικής Σχολής

Υ.Γ. Το κείμενο αυτό το έστειλα εις διπλούν στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας και ποτέ δεν ανέβηκε. Φαίνεται όμως πως οι αυτοί οι άνθρωποι που φέρονται να υπερασπίζονται με τόσο πάθος την ελευθερία του λόγου και την δημοκρατία, ξέρουν από πρώτο χέρι τι θα πει λογοκρισία.

Advertisements

Entry filed under: English School, Εθνικισμός, Εκστρατείες, Μαθητές-Φοιτητές.

Δεύτερη ανακοίνωση πλατφόρμας ε/κ και τ/κ εκπαιδευτικών »Ενωμένη Κύπρος» για το English School Film screening: It’s a free world…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Κυπριακό: η ολοκλήρωση του αδιεξόδου

Θέλω κι εγώ να βοηθήσω στην αντιφασιστική εκστρατεία!

Οι φασίστες έχουν αποθρασυνθεί! Επιτίθονται πλέον αδιάκριτα! Για να κερδίσουν την κοινή γνώμη εκμεταλλεύονται τις ανάγκες μας για εργασία και ειρήνη. Πατάνε πάνω στα προβλήματα που το ίδιο το σύστημα έχει γεννήσει και κατηγορούν τους μετανάστες. Πατάνε στην αδυναμία λύσης του εθνικού προβλήματος μέσα στον καπιταλισμό και διαδίδουν τον εθνικισμό τους. Πώς απαντάμε στον φασισμό;  Δίνουμε καθημερινά την μάχη, στο πανεπιστήμιο, στο σχολείο, στο χώρο εργασίας μας, στην γειτονιά μας ενάντια στις ρατσιστικές και τις φασιστικές ιδέες  Διακινούμε αντιρατσιστικό και αντιφασιστικό υλικό και συμμετέχουμε σε κάθε αντιρατσιστική-αντιφασιστική πορεία και διαδήλωση  Δεν αφήνουμε ούτε ένα σύνθημα των φασιστών στους τοίχους της γειτονιάς μας ή του σχολείου μας  Οργανώνουμε συζητήσεις συναυλίες εκδηλώσεις με αντιφασιστικό περιεχόμενο.  Οργανωνόμαστε! Πριν να είναι αργά, πριν να ζήσουμε άλλο ένα 1974! Για να τους αντιμετωπίσουμε δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε απλά ατομικά αλλά πρέπει να οργανωθούμε όλοι εμείς που είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε μάχη ενάντια στην φασιστική απειλή. Η Νεολαία Ενάντια στον Εθνικισμό καλεί όλους όσους θέλουν να συμβάλουν σε αυτή την προσπάθεια να έρθουν σε επαφή μαζί μας για να μπορέσουμε να δώσουμε όλοι μαζί την μάχη ενάντια στον φασισμό, το ρατσισμό, τον εθνικισμό. Για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε οργανωμένα τα δικαιώματά μας και όλα όσα μας ανήκουν. Αν θέλεις κι εσύ να βοηθήσεις στην εκστρατεία στην περιοχή σου και στον χώρο σου επικοινώνησε μαζί μας: τηλ 99190164 και email: youthagainstnationalism@gmail.com

Αρχείο

RSS ΝΕα Δίεθνιστική Αριστερά

  • Ekim 1917’nin Mirası: Rus Devrimi Νοέμβριος 22, 2017
    Rus Devriminin yüzüncü yılı nedeniyle Izquierda Revolucionaria (CWI, İspanya) John Reed’in klasik kitabı Dünyayı Sarsan On Gün’ü İspanyolca’ya çevirdi. Kitabın önsüzünde Peter Taaffee (Socialism Today yazarı ve Socialist Party Genel Sekreteri), Reed’in aktarımlarının büyüklüğünü, devrimin önemini ve bugün için geçerliliğini açıklıyor. John Reed’in büyük kita […]
    puk
  • Μινεάπολη-ΗΠΑ: Ιστορικό αποτέλεσμα στις δημοτικές εκλογές για την σ. Τζίντζερ Τζέντζεν Νοέμβριος 21, 2017
    Άρθρο των συντρόφων Μπράιαν Κουλούρη και Κάλβιν Πριστ («Σοσιαλιστική Εναλλακτική» – αδελφή οργάνωση της ΝΕΔΑ στις ΗΠΑ) Στις 7 του Νοέμβρη η υποψηφιότητα της συντρόφισσας Τζίντζερ Τζένσεν, στελέχους της «Σοσιαλιστικής Εναλλακτικής» για το δημοτικό συμβούλιο της Μινεάπολης στην «Περιφέρεια 3»[1] πέτυχε ένα ιστορικό αποτέλεσμα. Το προβάδισμα 6,2 μονάδων στις ψή […]
    puk
  • Τι ήταν τελικά η Χούντα; Νοέμβριος 17, 2017
    Σαν σήμερα δεν ξεχνάμε τον ηρωικό αγώνα των ελληνων φοιτητών στο Πολυτεχνείο, δεν ξεχνάμε και τι πραγματικά ήταν η Χούντα, τι καθεστώς οραματίζονται οι απόγονοι – ομοϊδεάτες τους, δύο από τους οποίους βρίσκονται σήμερα μέσα στην Κυπριακή Βουλή. του Πάρη Μακρίδη το άρθρο γράφτηκε στις 14/11/2012 Η 39η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου που πέρασε, […] […]
    puk

RSS Committee for a Workers’ International

  • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.

RSS Mαθητικό Ξεκίνημα

  • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.

Blog Stats

  • 70,380 hits

visitors around the world

Φεβρουαρίου 2009
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν.   Μαρ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Αρέσει σε %d bloggers: